POVESTEA OMULUI DE ZĂPADĂ



POVESTEA OMULUI DE ZĂPADĂ

scris de Dan Biţuică

Sărbători , Crăciun , Moş Crăciun , bradul de  Crăciun , şi mai este şi simpaticul şi nelipsitul om de zăpădă , pe care l-am îndrăgit cu toţii indiferent de vârstă ,el face parte din inimile noastre şi din copilăria noastră , devenind astfel un simbol al iernii.


Însă nu mulţi cunosc faptul că omul de zăpadă este amintit în manuscrise încă din secolul XIV , asta înseamnă că el este prezent în viaţa noastră încă din Evul Mediu , apare în scrierile shakesperiene , este prezent în poveştile lui Andersen .

Legendele spun că el simbolizează noroc şi belşug pentru japonezi , pentru americani el alungă spiritele rele , iar la noi legenda spune că cei mici dacă vor construi un om de zăpadă , vor fi feriţi de boli întregul an.

Omul de zăpadă ne-a fost bucurie în copilărie , ne-am jucat şi ca adolescenţi în juru-i cu bulgări şi chiar cu iubita , maturi am zâmbit la el când treceam grăbiţi pe lângă el către casă ,apoi am construt unul împreună cu copii noştri , bătrâni îl privim nostalgici la anii ce au trecut peste noi , zâmbind către el puţin cam trişti.

Mereu zâmbitor , cu pălăria sa dintr-o oală spartă , o mătură tocită şi ciufulită , un morcov şi câţiva cărbuni , a fost alături de noi în toate etaple vieţii noastre , a privit spre fereastra noastră chiar dacă eram trişti , reuşind să ne smulgă un zâmbet , a făcut parte din noi , iar pentru asta am curajul să-i spun că îl adorăm cu toţii şi că îl vrem ca an de an să ne fie alături de SĂRBĂTORI !

Te iubim OMULE DE NEA !

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii