Nea Mărin , Sucă , bătrânica şi autobuzul



NEA MĂRIN , SUCĂ , BĂTRÂNICA ŞI AUTOBUZUL

scris de Dan Biţuică

Mă nepoate ,avusei treabă pi la Craiova dupe treburi şi când dădui să plec, hop şi ăl mai nărod nepot al meu:


- Nea Merine , nea Merine ia-ne şi pe noi la oraş , ia-ne şi pe noi !
- Îu, zîc , care voi mă care voi ?
- Pe mine şi pe Sache !
- Mă io , v-aş lua, dar îmi este că voi nu staţi în banca voastră şi sigur mă pagubiţi de câteva perechi de palme , sigur.
- Nu bre , că stăm cuminţi , noi am cam vrea să mergem la film , auzi , la film , că zîce că are un televizor mare cât casa , auzi
- Mă , hai , dar să nu-mi ieşiţi din vorbă că vă scarmăn chielea de nu vă vedeţi , fiţi atenţi acilea !

Mă fraţîlor , luarăm rata şi ajunsărăm la Craiova pi la chindie , ăştia doi, cuminţi de ziceai că-s de la şcoala de popi , nimic nu mişcau.

Mă nepoate am luat-o io prin piaţă să văd cum mai stau lucrurile p-acolo , Sucă vine la mine şi zîce :

- Nea Merine , nea Merine , îmi dai bre şi mie un pol ? Un pol vreau să merg şi io la film !
- Bă fire-ar starea ta !
- Hai bre că o să cosesc toată iarba aia de pi deal gratis !
- Păi cum gratis bă dacă ceri un pol ?

Îi dădui polul şi dă să plece.
- Păi Sache nu merge cu tine ? Nu merge cu tine ?
- Păi nu că ăla vrea la teatru , vrea la teatru ăla .
- Păi bă şi cum ne mai găsim noi p-acilea ?
- Bre peste vreo două ceasuri ne vedem la rată , la staţie.

Zîs şi făcut , ce mai , plecară nărozii, piste două ceasuri îi aşteptam la rată , când vine Sache agale ,:

- Ce făcurăţi mă ? Gata cu teatru? 
- Da nea Merine , foarte frumos , dar pe unde te duceai erau numai din-ăştea lozinci . CA SĂ NU TREACĂ O ZI FĂRĂ SĂ FACI O FAPTĂ BUNĂ !
Mă fraţîlor îl văd şi pe Sucă, ăsta vesel, ăsta vesel, ce mai.
- Tu de ce eşti mă aşa vesel ?
- Păi nea Merine am văzut filmul şi am făcut şi o faptă bună.
- Ce faptă mă ? ce faptă bună ?
- Păi ajutai o bătrânică să urce în autobuz !
Bă nevoie mare , zîc eu în gândul meu , ăsta o fi căzut în cap.
- Tu Sache ? 
- Păi eu fusai la teatru şi apoi ajutai o bătrânică să urce în autobuz !
- Păi cum dracu mă ? Amândoi ajutarăţi bătrânica să urce în autobuz ?
La care Sucă se uită chiorâş la mine :
- Păi dacă nu vru de bunăvoie ?

citeşte şi Nea Mărin, Sucă şi păduchii


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii