Nea Mărin, Sucă şi bumerangul



NEA MĂRIN SUCĂ ŞI BUMERANGUL

scris de Dan Biţuică

Mă fraţîlor, auziţi voi, a dracu păţanie cu juratul ăsta de Sucă, ăl mai nărod din neamul nostru. 


Mă aveam treabă cu el să mă ajute să aduc nişte coceni di pi câmp, pentru iarnă, mă fraţîlor şi îl căutai prin tot satul auzi, prin tot satul îl căutai, mersei pi colo, pi-n coace, nu-l găsi ce mai.

Mă întâlni cu Sache a lu Zăpăcitu :

 - Mă, zîc, nu-l văzuşi mă pe Sucă?
- Îl văzui nea Merine, îl văzui, cum să nu-l văd!
- Pi unde umblă bă nărodul ăsta, pi unde umblă? Că am treabă cu el!
- Păi nea Merine e pi deal, e pi deal, zîce Sache. 
- Păi ce caută pi deal mă?
- Învaţă să arunce bumerangul...
- Ce să arunce mă?
- Bumerangul!

- Ptiuu drace, ce mai e şi ăla mă?
- Bre e ca un un băţ cu cot, zîse şi nărodul ăsta.
- Şi ce face mă, ce face băţul ăsta?
- Păi bre îl arunci unde şi cât vrei de tare şi el tot dupe tine se ţîne.
- Mă dar mare drăcovenie, auzi, mare drăcovenie.

Îl las pe Sache şi ajung pi deal, ajung pi deal, mă fraţîlor Sucă al meu plin de sânge la gură, de zîceai că a băgat capul într-o lubeniţă, ce mai.

- Ce e mă ăla ? zîc făcându-mă că nu ştiu că îmi spusasă Sache.
Nărodul ce zîce:

- Nu ştiu bre! 
- Ei păi dacă nu şti, aruncă-l şi hai să mergem că am treabă cu tine!
Mă farţîlor, ştiţi ce zîce nărodul?

- Aruncă-l matale, aruncă-l matale ! 

Mă fraţîlor apucai bumerangul de un capăt, mă şi când îi arsei cu el două dupe ceafă...auzi tu nărodul..ARUNCĂ-L MATALE!

Mai puteţi citi şi : ( apăsaţi titlul albastru )  Nea Mărin , Sucă şi zaibărul


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii