Nea Mărin , Sucă şi păduchii



NEA MĂRIN , SUCĂ ŞI PĂDUCHII

scris de Dan Biţuică

Bă nepoate , bă fraţlor , să vă spun ce păţi cu Sucă când era el mai holtei aşa , de-i începusă să-i miroasă a opincă de muiere , mă fraţlor şi într-o vară , veni una în vacanţă , veni una în vacanţă la a lu Chiorete , mă fraţîlor , era împlinită juncana , împlinită ce mai .


Cum o văzu Sucă , îi înfloriră ochii , îi se plimba limba-n gură ca la vaca lu Lixandru când nu-i plăcea cocenii .

Mă frate-miu , cum făcu cum nu făcu juratul ăsta de Sucă , că în fiece sară , numai cu ea pe la colţurile gardului , numai cu ea, îl chemăi la mine într-o sară :

- Bă nărodule , ce tot faci cu a muiere dupe tine pe sub garduri ?
- Ce bre ? Ce este ? Nu-i nimic, vorbim şi noi de ale noastre !
- Bă , zîc , grijă mare , grijă mare , că asta este muierea dracu fi atent şi dacă te răstoarnă asta o să stai două săptămâni pe spate cum stau cărăbuşii de mai .

Mă fraţîlor dupe vreo două săptămâni , vine Sucă la mine , supărat , nu era în aplele lui , nu era.

- Ce ai păţit mă fire-ar starea ta a dreacu , ce păţişi ?
- Pă băi nea Merine , să nu-i spui lu tuşa Veta , dar am luat păduchi bre, luaşi păduchi ce mai .
- Păi şi ce ? Te dăm cu gaz şi gata , ce atâta pitulare ?
- Ne , ne ,ne , zîce el , că ăla ustură , mergem la doftor mai bine , mergem la doftor că o avea el alt leac de ăştia .

Mă fraţîlor a doua zî , o înhămai pe roaiba şi cu Sucă la dispensar , acolo lumeee, ce mai , care cu cocoşul sub braţ care cu curacanul , care cu o poală de ouă , ca la doftor ce mai.

Ne veni şi nouă rândul intrarăm , doftorul zîce cu ochii la mine şi la mâinile mele goale :


- Tu nu adusăşi nimic ? nu adusăşi ?
- Ba da , zîc eu ,  uite colea , şi-l arătai pe Sucă.
Se uită ăla la el , se uită la mine şi zîce :

- Ce ai mă ?
- Dom Doftor , am păduchi ! 
- Pe unde , zîce ăla ? 
 - Pi colea , arată Sucă de la brâu în jos.
- Ptiu drace zîc eu , ce neam de păduchi mai sunt şi ăştia de umbă pe picioare ?
Doctorul se scarpină în barbă şi zîce :
- Ăştia-s păduchi laţi , păduchi laţi ce mai !
- Olelei , zîce Sucă , olelei , se poate bre nea Merine că drept să spui cam dormi pe burtă , posibil să-i fi turtit ce mai !

Mă şi-i dădu ăsta cu o alifie de băgă în izmene, mă fraţîlor , chirăia Suca al meu , chirăia de-i plăngeai de milă , zîc , mă vezi ce păţişi dacă stătuşi culcat pe sub garduri ?

citeşte şi Nea Mărin , Sucă şi bumerangul



Trimiteți un comentariu

0 Comentarii