Nea Mărin , Sucă şi zaibărul



NEA MĂRIN , SUCĂ ŞI ZAIBĂRUL

scris de Dan Biţuică 

Bă frate-miu , se ţînea Veta de mine să mergem la Bucureşti de un Anul Nou , că ea nu mai poate că vrea şi ea să mai vadă lumea. Ce zîc eu , are dreptate mă săraca, ia să o mai scot şi pe ea în lume, o scot ce mai, Plecarăm noi , luai un curcan , oala cu sarmale, pe Sucă şi damigeana cu zaibăr şi la trin.


 Mă fraţilor o aglomeraţie de nu spui, şi să vezi tu ceartă , nebunie ce mai . că eram două categorii auzi , două , unii care aveau bilet cu loc care stăteau jos şi alţii cu bilet cu loc care stăteau în picioare, să fi văzut chirială, ce mai. Eu cu Veta şi cu Sucă avurăm noroc că rămăsasem înţepeniţi la capătul vagonului şi scăparăm de scandal auzi. 

Damigeana rămăsai cu ea în braţe , vorba vine că mai mult stătea pe burta unui popă , la un moment dat se înfige unul în mine , auzi , cu un palton frumos de culoarea oului de raţă, o frumuseţe de palton, şi cum stătea lipit de mine deodată îi văd mâneca de la palton roşie, una verde şi una roşie ce mai.

Sucă ajunsasă pe la jumătatea vagonului , mic fiind el se băgă printre picioarele ălora , pe care îi înţăpă pe care muşcă , zic :
- Sucă, mă nărodule unde eşti ?
- Aici nea Merine , uite aici!
- Treci mă înapoi să nu te chierd , treci înapoi !
- Nu pot bre , nu pot ! că mă bat ăia de-i muşcai !

- Bine zîc, stai acolo nărodule ! că el este ăl mai jurat copil pe care-l văzui eu .
Ăla cu paltonul deschis la culoare lăngă mine, se prinsă zaibărul de mâneca lui , o frumuseţe ce mai.

- Ce-i asta ? 
- Zaibăr zîc, e zaibăr din ăla a întâia pentru naşu, Pantelică , pentru naşu .

- Şi iasă la curăţat , iasă ?
- Iasă, dar numa cu foarfeca , numai cu foarfeca.
- Aoleu ce mă fac iooo...ce mă fac iooo...? O să plăteşti paltonul ce mai , îl plăteşti !
- Păi de ce să plătesc paltonul ? Tu plătişi zaibărul ?
- Lasă asta , zîce el , ce fac cu paltonul ?
- Dacă îmi dai mie adresa îţi trimiţ io o damigeană cu zaibăr. 
- Ce să fac eu cu zaibărul ? Că io nu beau vin negru !
- Lasă că nu bei , dar îl pui într-un lighean şi bagi paltonul acolo şi îl scoţi pe tot la o culoare că altă cale nu-i !

Mai puteţi citi şi : NEA MĂRIN , SUCĂ ŞI MAREA

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii