Nea Mărin,Sucă şi Parisul



Nea Mărin,Sucă şi Parisul

scris de Dan Biţuică

Mă fraţîlor , a mai a dracu întîmplare fu anul trecut auzi, bă nepoate , făcu Sucă ce făcu şi câştigă măi vericule , câştigă o excursie de patru persoane la Paris , ce mai încolo şi-n coace mă trăzăsc cu el la mine:
- Nea Merine , nea Merine !

- Ce-i mă nărodule de ţipi aşa ? Ce fătă vaca sau ce ?
- Nu bree...câştigai o excursie la Paris pentru 4 persoane auzi .
- Păi cum câştigaşi mă ? cum câştigaşi tu aşa nărod.
- Păi bre pusei 3 poliale din alea de la napolitane , trimăsăi la Bucureşti şi ăia îmi dădură excursia ce mai .
- Bă mare drăcovenie şi asta , cum bă cu trei hărtii din ălea să te ducă gratis la Paris ? Mă tu nu înţălăsăşi bine , nu înţălăsăşi bine , zău!
Nici una nici două , avea dreptate mă nărodul,şi zîce , bre nea Merine nu am cu cine mă duce şi mă gândi să te iau pe matale , pe tuşa Veta şi pe Sache să completăm beletul.
- Mă nărodule , apăi dacă-i aşa gratis, io merg mă să văd şi io sonda aia mare di la ei d-acolo , că p-asta a noastră de la Târgu-Jiu o văzui.
Mă nepoate nici un nici două ajunsărăm la Paris , cu avionul, ce mai,,Veta numa a dormit , numa a dormit că dacă sta trează ,arunca şi ce a mâncat săptămâna trecută.

Ajunserăm noi, vizitarăm sonda , şi câte cele p-acolo, ne veni foamea ne veni foamea , văzurăm un restaurant , intrarăm, ce mai , curăţenie , lux , o frumuseţe .Ne aşezarăm la masă şi zîc:
- Mă păi cum le zîcem noi la franţujîi ăştia ce vrem.
- Lasă nea Merine , zîce Sucă că vorbesc io cu ei,,, deodată îl aud pe Sucă că strigă:

- Leo chelner!
 Bă fraţîlor minune, veni ospătarul.
- Leo apă minerală, leo friptură , leo , pâine, leo zaibăr 
Mă fraţîlor plecă ospătarul şi zîc:
- Mă juvete dar tu de unde şti mă franţuzăşte, de unde ?
- Păi ce bre , io nu învăţaşi la şcoală?
Bă minune mare , zîc uite că să prinsă ceva de el, să prinsă.
Adusă ăla , mâncarăm bine, acum să plecăm.
- Leo chelener ! Leo plata !
Plătirăm noi cu bonurile ălea de ni le dădu ăştia cu excursia., dăm să ne ridicăm
- Mă Sucă , mare noroc avurăm cu tine , că muream de foame p-acilea , zîce Sache.
Chelenerul se uită la ei :
- Aţi avut noroc cu mine că-s din Calafat , că de nu mâncaţi leo  C_Ă_ _T !!!

citeşte şi Nea Mărin , Sucă şi spaghetele

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii