Nea Mărin , Sucă şi râia



NEA MĂRIN , SUCĂ ŞI RÂIA

scris de Dan Biţuică

Mă fraţîlor , mă nepoate , să vă  spui , să vă spui una cu Sucă  când era mic la şcoală ,auzi , când era mic.
Într-o zî învăţătoatrea ,ce-i trecu ei prin minte , ca să comunice şi să afle ce îşi doresc elevii săi , la ce visează ei , îi întrebă cam ce le-ar mai trebui la fieşcare p-acasă , auzi.


Şi se dusă la tablă şi îi luă pe fieşcare auzi la întrebări 

- Tu , Marinică a lu Căpistere , vouă cam ce v-ar mai trebui mă acasă , ce v-ar mai trebui ?
- Apăi doamnă îvăţătoare , eu îl auzi pe tata , că ar cam vrea un tilivizor mai mare , ca să vadă şi el meciurile de fotbal mai mare.
- Bine , stai jos!

- Ia zi tu Gheorghe a lu Răgălie , ia zi ! Vouă ce v-ar mai trebui ?
- Doamnă învăţătoare, eu o auzii pe mama , când îi spusasă tatei că ar vrea şi ea o maşină de spălat , că şi-a rupt mâinile la râu spălând.
- Bun , stai jos !

- Ia zi tu Sache a lu Zăpăcitu , ia zi ! Vouă ce v-ar mai trebui pe lângă casă ?
- Doamnă nouă ne mai trebuie un frigider mai mare că am auzit-o eu pe bunica că-i spunea tatei  că să facă ce o face că frigiderul cel vechi e cam gata, e cam gata auzi !
- Bine , stai jos !

- Ia zi tu Sucă a lu Juvete ? Vouă ce v-ar mai trebui ?
- Doamnă , nouă nu ne mai trebuie nimic, nu ne mai trebuie nimic ce mai !
- Păi cum aşa Sucă ? Toată lumea mai are nevoie de câte ceva .
- Noi nu doamnă , noi avem de toate !
- Păi de unde ştii Sucă asta ?
- Păi veni aseară tata de la trebi şi-i zîse mamei :
- Nevastă am luat râie de la capre !
Şi mama când auzi :
- Asta ne mai trebuia ! Că în rest avem de toate !

citeşte şi Nea Mărin , Sucă şi geografia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii