Nea Mărin , Sucă şi majurul | Cafeneaua Subiectelor



NEA MĂRIN, SUCĂ ŞI MAJURUL

scris de Dan Biţuică

Mă fraţîlor , măi nepoate , să vă mai spui mă una de-a lui juratul de Sucă , Sucă nepoti-miu , cel mai nărod din neamul nostru , ăl mai nărod . Mă fraţîlor după ce v-am spus-o pe aia cu majurul din armată cu aviaţia inamică, majurul ăsta îl cam luă la ochi pe Sucă , îl luă la ochi ce mai...unde era treaba mai grea hop şi Sucă , nu-l sărea rândul deloc , deloc nu îl sărea rândul.



Era fiert , toată zîua era pus pe corvoade , se făcuse Sucă al meu mai negru ca ăla din Camerun de vă povestii eu mai înainte.

Mă frati-miu , într-o zi erau la instrucţie şi mi-l tăvălea majurul pe Sucă de nu mai ştiai care-i ţărâna şi care-i Sucă. 

Deodată majurul strigă:

- Pe loc-repaus ! Pauză !

Se strânseră soldaţii sub un salcâm , aprinsă ei la ţîgări , când majurul îl vede pe Sucă că se zbenguia , se zbenguia cu unul pe o ţîgare.

Se apropie de Sucă şi zîce :

- Soladattt....rrrrepţi !

Sucă odată închietri în poziţia de drepţi.

Se uită majurul încolo ,se uită încoace şi vede un tei ,vede un tei care era cam la vrio pas( patru) de metri de ei şi zîce şmechereşte :

- Soldat ! ia dă fuga pas-alergător până la teiul ăla şi vezi dacă mă găseşti p-acolo !


Sucă se uită la el, şi-a dat sama că o încurcă , o încurcă ce mai .

- Păi n-am cum să vă găsesc acolo !

- Cum aşa ?

- Păi dacă sunteţi aici, nu puteţi fi şi acolo.

- Ce vorbeşti soldat ? Ce vorbeşti ? Eu sunt unde vreau eu !

Mă fraţîlor şi mi-l fugări pe Sucă de curgea apa pe el ca pe Jiu când se umflă , îl fugări de vreo tri ori .


- Ia zi soldat ! Mă găsişi ?

- Nu tov. majur !

- Du-te pas-alergător şi caută bine !

Veni Sucă năduşit , ce mai , era frânt nărodul.

- Ia zi ostaş ! Mă găsişi ?

Mă fraţîlor dacă Sucă văzu că nu o scoate la capăt cu majurul că dacă nu îl găseşte acolo îl fugăreşte toată ziua , zîce:

- V-am găsit tov. majur....dar era o hârtie peste dumneavoastră !



citeşte şi...Nea Mărin ,Sucă şi armata

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii