Dragostea vine cu metroul - partea a cincea | Cafeneaua Subiectelor



Dragostea vine cu metroul ...

partea întâi - AICI     partea a doua - AICI    partea a treia - AICI     partea a patra - AICI

scris de Dan Bițuică 

Dimineața începu ca multe altele, Cornel deschise laptopul să vadă rezultatul final al meciului pe care vruse să-l urmărească. Făcu un duș fierbinte , se îmbrăcă și părăsi apartamentul în grabă. 

Ajuns în stradă observă că zăpada acoperise tot și încă mai ningea cu fulgi mari și deși . Era o ninsoare ca în poveștile fraților Grimm. Ceva îi bucură sufletul , ceva ce îl făcu să se simtă din nou un copil . Era fascinat de jocul fulgilor de nea și printre ei parcă o văzu din nou pe Angela , o tânără studentă , o superbă femeie care îl iubea cu adevărat. Ce putuse să o schimbe într-atât ? 


Nu înțelesese nici atunci și nici până acum ce a putut să o schimbe . Mergea grăbit spre stația de metrou iar la un moment dat alunecă și căzu . Două tinere în urma lui râdeau destul de tare încât să-și de seama ce caraghios fusese. Se întoarse înspre ele și le zâmbi prietenos. Cele două izbucni din nou într-un râs copilăresc. Îi plăcu asta și scuturându-se de zăpadă se trezi zâmbind , nu o mai făcuse demult .

Urcă în vagon unde era cald, își scoase paltonul și se apucă de citit .  Romanul era unul captivant însă Cornel cam demult nu se mai putea concentra asupra lui. Era practic doar un ritual decât o lectură . Chiar dacă citea 3,4 pagini de cele mai multe ori o făcea mecanic fără ca să se poată transpune în paginile romanului. De ceva timp Angela îi ocupa mai tot timpul petrecut în vagonul de metrou. 

Nici de această dată nu făcea excepție. Îi invada până și gândurile cu toate că efectiv nu o mai iubea. Și-o amintea când urcase în mașina ce o ducea în dimineața aia la servici. Seara Angela s-a întors în jurul orelor 22 mirosind a alcool și din câte i se păru un iz de scotch , veselă și foarte distrată.

 O privi cu multă ură , doar ce trecuse momentul tensionat dintre ei și ea o luase de la capăt.

- Ce te uiți așa la mine ?

- Draga mea , doar ce depășisem momentul acela , credeam că ne putem vedea de viață în continuare ca și până acum , însă observ că nu prea este cazul în momentul ăsta.

- Dragule , de ce ești atât de încăpățânat ? Niciodată nu ai fost deschis la discuție . Uite eu îți propun să fii mai open mind , și să nu mai iei în calcul toate mărunțișurile . Știi că te iubesc de asta încă mai sunt aici !

- La ce te referi totuși ? Puțin mai direct cum ar suna ?

- Uite cum ar suna răspunse ea în timp ce își turna în pahar vodcă. Să continuăm , deci iubitul meu , acum că știm amândoi cum stau lucrurile eu vin cu o propunere pe cât de ciudată pe atât de ușor de pus în practică .


- Cum ?

- Nu mă întrerupe. Eu am un iubit destul de potent financiar și mai mult de atât , însă el îmi cere să te părăsesc . Eu nu vreau asta dar dacă îmi forțezi mâna , e greu să mă mai abțin să nu o fac. Deci tu nu mă vei mai privi ciudat când eu o să vin mai târziu acasă iar eu promit că nu te voi părăsi . Cât despre open mind-ul la care m-am referit , este o fantezie da a mea , adică vreau să o facem în trei , aici , în dormitorul nostru .

- Ceee? Ai înnebunit ?

- Eram sigură că niciodată nu o să poți împărți nimic din ce este al tău cu altcineva. Asta nu înseamnă că dacă te iubesc îți aparțin, ai înțeles ? Eu sunt o femeie liberă , o femeie modernă , o femeie care vrea să-și trăiască viața la maxim . Oricum nu te-am crezut în stare să poți accepta asta . 
Suntem diferiți dragule , foarte diferiți , tu ești un tip de la țară , eu sunt o femeie cu descendențe aristocratice , cu puțină rasă în sânge.

Cornel nu putea să creadă că iubita lui soție îi propusese să-și aducă amantul la ei în dormitor și să facă dragoste în trei.

Trenul frână destul de zgomotos și-l trezi pe Cornel din amintiri . Își luă repede paltonul și coborî în grabă. Scările ieșirii ale stației erau aglomerate din cauza întârzierii unui alt metrou  , iar acum se nimeriseră să sosească amândouă cam în același timp. 

Urcând scările atent să nu alunece cineva îi prinse mâneca paltonului . Se întoarse brusc și puțin nervos când o văzu pe Georgiana 

- Bună dimineața domnule profesor !

- Ăăă...bună Georgiana !

va urma...


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii